English

گروه سلامت نوترون

مقدمه

گروه سلامت نوترون از زیرمجموعه­ های شرکت دیبا تجارت خاورمیانه می باشد که از سال 1384 تحقیقات و بررسی خود را در زمینه سلامت و بهداشت عمومی جامعه آغاز کرده است. نتیجه این فعالیت ها تولید و عرضه محصولاتی سلامت بخش در زمینه آب هوشمند Smart Water به شرح زیر می باشد:

  • فیلتر قابل حمل استیک آلکالاین با کاربری ساده برای همه افراد مناسب است و بدن را همواره سالم نگه می­ دارد و از پیری زودرس جلوگیری می کند.
  • توپ (فیلتر) ماشین لباسشویی یک محصول سبز و سازگار با محیط زیست است که به علت دارا بودن سرامیک­ های معدنی، بافت لباس را سالم نگه داشته و اثرات تخریبی مواد شوینده را ندارد.


فرمولاسیون این محصولات کاملا منحصر به فرد و در انحصار شرکت دیبا تجارت خاورمیانه است. این محصولات، به علت داشتن فرمولاسیون ویژه، از تمامی نمونه­ های مشابه خارجی متمایزند و جذب رضایت مشتری آن­ها به طرز چشمگیری در بازارهای داخلی و بین المللی بالا می باشد.

واحد R&D

تیم علمی و پژوهشی گروه سلامت نوترون در سال 1384 با هدف تصفیه و سالم سازی آب های خانگی و صنعتی راه­ اندازی شد.

سپس در سال 1391، با گسترش تیم تحقیق و توسعه، پس از سال ها فعالیت در عرصه فیلترهای تصفیه، تحقیقات وسیعی بر روی تکنولوژی آب های قلیایی (آب غنی شده) و هیدروژنه آغاز گردید.

پس از 2 سال و نیم تلاش پی در پی در رابطه با فرمولاسیون محصول و بیش از 8800 آزمایش، دستاورد این تحقیقات و آزمایشات ارایه محصولاتی سبز و سازگار با محیط زیست در زمینه آب غنی شده (آب قلیایی) نظیر استیک آلکالاین و توپ (فیلتر) شست و شوی ماشین لباسشویی است که خواص سلامت بخش آب را به میزان قابل توجهی بالا می برد و آبی مشابه آب چشمه ­های قلیایی فراهم م­ی سازد. این محصولات از ابتدای سال 1393 به صورت رسمی در بازار ایران برای مصرف عمومی عرضه شد.

هم زمان با تحقیقات ما، 2 سال آزمایش و تحقیق در زمینه خواص سلامت بخش آب قلیایی در دانشگاه علوم پزشکی اراک صورت گرفت که نتیجه آن در قالب مقاله ای علمی- پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی البرز درج گردیده است. نتایج این آزمایشات نشان می ­دهد که مصرف ۸ ماه آب غنی شده می ­تواند باعث تعادل بدن و کاهش چربی شود.

تاکنون بیش از ۳۰۰ مقاله ISI در زمینه خواص مؤثر آنتی اکسیدانتی استیک آلکالاین منتشر شده است که در اکثر آن ها از استیک آلکالاین برای تولید آب غنی شده بهره گرفته شده است.

در ادامه، طی تحقیقات مشترک با دانشگاه شهید بهشتی، اثرات سلامت بخش آب قلیایی مورد بررسی و تحقیق علمی قرار گرفت. این مطالعات نشان می دهد آب آلکالاین (آب غنی شده) حاصل از این محصول نوین در کاهش خطر ابتلا به سرطان موثر است. این مقاله در سمینار علوم پزشکی ارتقای سلامت، مورخ اسفندماه 1393، مورد تایید این دانشگاه قرار گرفت.

در تاریخ تیرماه 1394 کنفرانس بین المللی پژوهش در مهندسی علوم و تکنولوژی در استانبول ترکیه با هدف هم افزایی دانش و انتشار یافته های نو و بدیع در زمینه­ های مختلف مهندسی، تکنولوژی و علوم برگزار شد. خواص آنتی اکسیدانتی استیک آلکالاین برای اولین بار در جهان در این کنفرانس، زیر نظر آکادمی اکسفورد، مورد تایید قرار گرفت.

حضور در ده ها بیمارستان و کنفرانس های علمی برای آموزش و معرفی محصول و همچنین برگزاری کلاس های آموزشی به منظور فرهنگ ­سازی و ترویج سلامت از دیگر فعالیت های این شرکت در بخش تحقیق و توسعه بوده است.

لازم به ذکر است که شرکت دیبا تجارت خاورمیانه با داشتن تیم تحقیق و توسعه و همچنین همکاری با دانشگاه های ایرانی و بین ­المللی و نهادهای رسمی داخلی، علاوه بر صرف هزینه بسیار برای بالا بردن فرهنگ عمومی جامعه، گامی بزرگ در جهت توسعه تکنولوژی نوین در پی ارایه محصولاتی منحصر به فرد به بازار های داخلی و بین المللی برداشته است.

محصولات
 

استیک آلکالاین


استیک آلکالاین یک فیلتر قابل حمل است که پس از قرار گرفتن در بطری نیم لیتری آب، بعد از گذشت 2 ساعت، آب را قلیایی می کند و خواص آنتی اکسیدانتی به آن می افزاید.

استیک دایت

استیک دایت فیلتر قابل حملی است با خاصیت آنتی اکسیدانتی بالا که موجب تنظیم سوخت و ساز بدن و کاهش وزن می شود. رسیدن به وزن ایده آل با مصرف آب قلیایی میسر می گردد.

استیک آنتی اکسیدانت پلاس

خاصیت آنتی اکسیدانتی این فیلتر قابل حمل بسیار بالا است. آب حاصل از این استیک بسیار قلیایی بوده و این محصول از استیک آلکالاین حدود 2-3 برابر سریعتر عمل میکند.

توپ (فیلتر) ماشین لباسشویی

این توپ (فیلتر) یک محصول سبز و سازگار با محیط زیست است که در مصرف آب و برق صرفه جویی می کند و بافت لباس را سالم نگه میدارد. بهترین حالت مصرف توپ (فیلتر)، شست وشوی روزانه می باشد.

 

 

 

اخذ استانداردها و گواهینامه های بین المللی

 

اخذ استاندارد ISO 22716:2007 (GMP)

 

برای رعایت چارچوب و شرایط مناسب تولید در یک مجموعه، استانداردی تعریف شده است که اصطلاحا تولید در شرایط مطلوب (Good Manufacturing Practices: GMP) نامیده می شود. این استاندارد از جمله استانداردهای پیش نیاز در برقراری سیستم های بهداشتی مدرن محسوب می گردد. توليدکنندگان موظفند برای دریافت استاندارد GMP الزامات خاصی را رعایت نمایند.شرکت دیبا تجارت خاورمیانه، برای حصول اطمینان مشتریان و ارتقای کیفیت محصولات خود، در تابستان 1395 موفق به اخذ استانداردGMP شد. مزایای پیاده سازی استاندارد ISO 22716:2007 (GMP)

  • ارتقای سطح بهداشتی سازمان
  • افزایش اعتبار شرکت
  • جلب اعتماد مشتریان
  • اطمینان از تولید محصول در شرایط ایمن

اخذ گواهینامه استاندارد اروپا (CE)


پس از یک سال تلاش در جهت دستیابی به استانداردهای جهانی، شرایط دسترسی به بازارهای بین ­المللی برای شرکت دیبا تجارت خاورمیانه هموار شد و این شرکت موفق به دستیابی به استاندارد بین ­المللی اتحادیه اروپا (Certificate of Europe: CE)  گردید.

گروه سلامت نوترون تنها دارنده گواهینامه استاندارد اروپا  (CE) در زمینه فیلتر قابل حمل آب آشامیدنی در ایران است.

این مجموعه پس از عبور از فیلترهای متعدد و انجام آزمایش­ هایی که بسیاری از تولیدکنندگان را محدود می ­کند، به عنوان تنها واحد صنعتی تولیدکننده توپ (فیلتر) شست­ وشو و فیلتر قابل حمل آب آشامیدنی در ایران، موفق به دریافت گواهینامه CE گردیده است. گواهینامه استاندارد اروپا (CE) برای همه محصولات نوترون از جمله توپ (فیلتر) شست­ وشو مدل­ های معمولی، آنتی ­باکتریال و کودک، همچنین استیک مدل­ های دایت، پلاس و آلکالاین اخذ شده است.
 

مزایای اخذ گواهینامه CE

  • امکان صادرات به کشورهای اروپایی
  • ایجاد اطمینان در مصرف کننده و بازار خرده فروشی
  • رعایت حقوق مصرف کننده
  • ایجاد مزیت رقابتی و تبلیغاتی
  • جلب نظر مثبت نهادهای قانونی
  • شرکت در مناقصات بزرگ دولتی در حوزه سلامتی، ورزش، تغذیه و …

اخذ گواهینامه FDA

واحد تحقیق و توسعه شرکت دیبا تجارت خاورمیانه از جمله پیشروترین شرکت ­ها در زمینه عرضه محصولات سلامتی در ایران می­ باشد که با تلاش مستمر و افزایش کیفیت محصولات خود موفق به اخذ تاییدیه  (United States Food and Drug Administration:FDA)  شده است.FDA مسئول حفظ و ارتقای سلامت جامعه از طریق تنظیم و نظارت بر ایمنی مواد غذایی است.محصولات نوترون از قبیل محصول استیک آنتی­ اکسیدانت در سه مدل آلکالاین، دایت و پلاس و نیز توپ (فیلتر) شست­ وشو در سه مدل عادی، کودک و آنتی ­باکتریال تاییدیه FDA را دریافت کرده است.
هر تولیدکنندهای که خواستار صادرات یا واردات این محصول از به امریکای شمالی باشد، موظف است مجموعه­ ای از مجوزها و تاییدیه­ های مرتبط به FDA  را اخذ نموده باشد.
داشتن گواهینامه های این سازمان به شرکت ها در امور بازاریابی و فروش کمک میکند.

مزایای اخذ گواهینامه FDA

  • مشاهده مشخصات شرکت توسط سایر بازرگانان (واردکنندگان و صادرکنندگان) و سرمایه­ گذاران در سراسر دنیا
  • بررسی و آنالیز ترکیب محصول در معتبرترین آزمایشگاه های FDA و مقایسه آن با استانداردهای سخت گیرانه امریکا
  • امکان ثبت شرکت در FDA و تمدید آن به صورت سالیانه
  • امکان تعیین نماینده در امریکا برای برقراری ارتباطات فی ما بین
  • امکان بهره گیری از خدمات آنالیز آزمایشگاهی (Laboratory Analyses For Nutrition Facts)